Kāpēc aizliegts lietot mobilo telefonu, vadot auto, un kādas tam var būt sekas?

0
Kāpēc aizliegts lietot mobilo telefonu, vadot auto, un kādas tam var būt sekas?

Telefona lietošana pie stūres. Mēs visi zinām, ka tas ir nepareizi, taču tik un tā daudzi to turpina darīt. Sūta īsziņas, zvana, atbild Messanger un Whatsapp un pat spiež like Instagram bildēm. Vai mēs zini apzināmies šādas rīcības nopietnību un izprotam sekas, kādas var radīt tālruņa izmantošana braukšanas laikā?

  • Tu apdraudi citu cilvēku dzīvības. Brīdī, kad tu pieņem lēmumu paņemt rokā telefonu, kamēr vadi auto, tu automātiski arī nolem riskēt ar to cilvēku dzīvībām, kad atrodas tev apkārt. Pat vienkāršākā darbība, piemēram, viena vārda uzrakstīšana īsziņā vai pat tās aplūkošana nozīmē to, ka tu apzināti apdraudi citus. Tie var būt svešinieki vai pat tavi bērni, draugi un citi cilvēki, kas atrodas tajā pašā auto, blakus esošajās mašīnās, kā arī gājēji un velosipēdisti.
  • Tu apdraudi savu dzīvību. Neņemot vērā to, cik ātri tu spēj ielūkoties sava telefona ekrānā vai pat uzrakstīt vienu vārdu, skatiena novēršana no ceļa ne tikai apdraud citus, bet arī, protams, tevi pašu. Padomā, vai tiešām tas zvans vai ziņa ir svarīgāka nekā tava dzīvība?
  • Tas ir tikpat ļauni, ja ne vēl ļaunāk par braukšanu apreibinošo vielu ietekmē. Ir veikti pētījumi, kuros secināts, ka telefonus lietojošo autovadītāju negadījuma izraisīšanas risks ir par 23% augstāks nekā pārējiem. Šāds pats risks attiecas uz šoferiem, kas izdzēruši četras alus pudeles, sēža pie stūres. Lai arī tam var būt grūti noticēt, tomēr alkohola radīto efektu var pielīdzināt uzmanības novēršanai, izmantojot telefonu. Mēs visi zināms, ka alkohols palēnina reakcijas laiku un izmaina mūsu uztveres spējas. Tagad iedomājies sevi, rakstot ziņu telefonā, kamēr kāds cenšas ar tevi runāt. Ir grūti koncentrēties uz abiem procesiem, vai ne? Līdzīgi var uztvert arī telefona izmantošanu, braucot ar mašīnu.
  • Pastāv augsts risks, ka tu avarēsi. Kā jau minējām iepriekš, tālruņa izmantošana pie stūres par 23% paaugstina negadījumu risku. Taču tas nav viss, kas likts uz spēles. Notiekot negadījumam, tiks ietekmēta arī tava apdrošināšana. Piemēram, ja tu izraisīsi avāriju, un tajā cietīs kāds cilvēks vai viņam piederoša manta, OCTA polise parūpēsies par to, lai šai personai tiktu atlīdzināti zaudējumi. Taču, ja kaut kas notiks ar tevi pašu, visu nāksies maksāt no savas kabatas. Tevi var pasargāt vienīgi KASKO apdrošināšanas polise, kas sedz zaudējumus arī tev (pat tad, ja tu izraisi CSN). Turklāt, kas attiecas uz apdrošināšanu, izraisīti negadījumi ietekmēs arī tavu Bonus Malus klasi, kā rezultātā par polisi būs jāmaksā vairāk.
  • Apstāties ceļa malā ir daudz vienkāršāk. Tā vietā, lai riskētu ar savu un citu dzīvībām, vienkārši apstājies ceļa malā un tad atbildi uz zvanu vai izlasi tekstu. Vai tiešām tās pāris minūtes tavā dzīvē tik daudz izmainītu? Turklāt, labāk ir ierasties vēlāk, nekā neierasties nemaz.
  • Tu rādi sliktu piemēru bērniem. Nereti automašīnās, kuru vadītāji izmanto telefonu, atrodas arī mazi bērni vai jaunieši. Pieaugot viņi neapzināti sāk darīt to pašu, jo dienu no dienas ir redzējuši šādu uzvedību, uzskatot to par normālu. Vai tu gribētu, lai tavs bērns apdraud savu un citu dzīvību?
  • Tas nav atļauts. Latvijā joprojām ir daudz to avāriju, kuras rodas tieši tādēļ, ka šoferis ir izmantojis telefonu, esot pie stūres. Ne visi zina to, ka Ceļus satiksmes noteikumi šoferiem aizliedz tālruņu izmantošanu, braucot ar mašīnu.

LEAVE A REPLY